onsdag 22 februari 2012

Dag tre! :)

Idag kom jag till skolan klockan sju, precis som igår. Jag hann måla en till teckning innan det var dags för frukost och jag passade på att ta lite bilder på avdelningen som jag tänkte lägga upp i morgon. Första lektionen var svenska där de fortsatte med bokstaven "G". Efter en 20 minuters rast så fick barnen en uppgift. För några veckor sedan så hade två tjejer varit och pratat om  ett projekt som jag har för mig hette "Min stora dag", som är att barn som ligger på sjukhus ska få sin högsta önskan uppfylld. Barnen fick i uppdrag att rita och skriva sin största dröm. Här är några av dem:



Detta var som sagt bara några av dem. Vissa hade samma önskan. När det var färdigt gick jag på lunch. Klockan 12 började nästa lektion. Istället för att vara med i klassen så hängde jag med en tjej till "språkhörnan" som är för elever som har svenska som andra språk (Sva). Där var jag i en halvtimme och sen gick vi tillbaka till resten av klassen. De hade då precis hunnit titta på två filmer om Astrid lindgren och pratade lite om det. Klockan ett var det dags för fritids och då hann jag rita en teckning till innan jag gick hem ca kvart i två. Här är två av bilderna jag målat (de har färglagt dem själva): 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar