torsdag 23 februari 2012

Dag fyra! :)

Idag var det sista dagen på Rörstorpsskolan. Idag började jag klockan 8 och första lektionen var musik. Barnen fick spela instrument som skulle föreställa djur medan läraren berättade en saga. Några av instrumenten var gurka, maraccas och trummor. Det var tyvärr lite tråkigt den timmen för vissa barn skötte sig inte riktigt. Men efter det var det No eller NTA som de kallade det. Idag pratade de om grottmålningar och sen fick barnen prova att måla egna. Tyvärr glömde jag fota dem. Efter det var det lunch och sen började lektionen igen klockan 12. Där fortsatte de jobba med Astrid Lindgren. De fick i uppgift att rita några av hennes figurer. Slarviga jag glömde ju ta kort på dem också! Efter det så var det dags för fritids och idag var det städdag. De hade blivit indelade i grupper och fick städområden. jag fick hjälp till att sortera lego. När alla hade städat färdigt var det dags för mellanmål. Sen så var alla tvungna att gå ut. Jag spelade basket med en tjej. Hon var mycket bättre än mig men jag lyckades få i bollen i korgen några gånger ;). Sen var det dags för mig att gå hem. Jag försökte hinna säga hej då till så många som möjligt, men jag tror inte alla förstod att detta var sista dagen...

En annan sak som jag märkt är att de väldigt gärna håller hand med mig :). Dessutom fick jag höra fler små historier idag. Här är några kort på hur det ser ut inne på avdelningen:


Lekrummet:



Ettornas klassrum:



Sexåringarnas klassrum:


Och till sist vill jag bara säga att det har varit en intressant vecka (fyra dagar) och att jag har haft roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar